Geoff 2002-ben kezdett el a Bang & Olufsennel együtt dolgozni. A 43 éves hangmérnökre az elmúlt 10 év alatt ragadt rá „a fül” becenév, pedig nincsenek sem különösebben nagy, sem különösebben elálló fülei. Egész egyszerűen a hangrendszerek, hangsugárzók tesztelése során megnyilvánuló perfekcionizmusa az, aminek becenevét köszönheti. „A fül” alkotta a többszörös díjnyertes Audi A8 Advanced Sound System-et, amelynek finomhangolásával csaknem 3 hónapot töltött, illetve neki köszönhetjük a BeoPlay család legelső tagjának, a BeoLit 12-nek az elképesztő hangját is. Következzen a vele készített interjú, és Geoff egyik kedvenc akusztikai helyszíne: egy barlang.
Egy BeoPlay termék mely része tükrözi leginkább a márka koncepcióját? Voltak olyan egyedi részletek, amelyeket kölcsönvett egy már meglévő fejlesztésből a tökéletes végcél eléréséhez?
Szem előtt tartva a mai digitális generáció igényeit, a B&O PLAY az önálló termékeket párosítja letisztult és egyszerű működéssel, szemben a Bang & Olufsen-től eddig megszokott integrált otthoni redszerekkel. A B&O PLAY olyan hordozható termékek megálmodására fókuszál, amelyek szinte észrevétlenül olvadnak a mindennapi életünkbe, köszönhetően végtelenül egyszerű használatuknak és tökéletes hangminőségüknek, kiváló példa erre a BeoLit 12.
A már meglévő termékeink múltban már bizonyított műszaki megoldásait, és az eddigi tapasztalatainkat integráltuk az új generációs termékeinkbe, ami eddig is tökéletesen bevált, az csak emelheti a B&O PLAY paletta szereplőinek értékét.
A BeoLit 12 „Class D” digitális erősítővel van felszerelve, amihez egy 2.1-es hangrendszer csatlakozik, 2”-es magas sugárzók és a 4”-es mélysugárzó. Hogyan befolyáslja ez a megszokott Bang & Olufsen hangzást?
A BeoLit 12 esetében a már meglévő, átfogó tapasztalataink és elégedettségünk következtében választottuk a 2.1-es kialakítást. A „Class D” erősítő biztosítja az egyensúlyt a kiváló hangzás, valamint a magas teljesítmény között. A BeoLit 12 basszus képessége még minket is meglepett, aki először hallgatja, nem is hiszi, hogy egy ilyen kisméretű dobozból ilyen „nagy” és tiszta hang elvárható lenne, gyakorlatilag hiába ismertük mi is az első tesztek előtt a paramétereket, nem tudtunk elvonatkoztatni a tárgy kis méreteitől. Meglepő volt! A „Class D” erősítő nagy előnye, hogy a felhasznált energia tetemes részét a a hang létrehozására fordítja, így megnövekedett a BeoLit 12 hordozható képessége, hiszen tovább bírja a beépített akkumulátor. Minden hangsugárzó független erősítést kap, a jelek feldolgozásáról és összefésüléséről egy külön processzor gondoskodik (DSP), amely folyamatosan optimalizálja a hangsugárzók viselkedést a kiválasztott hangerő beállításának függvényében.
A „Class D” erősítő egy ICE Power erősítő is egyben?
A BeoLit 12-ben található erősítő nem azonos az ICE Power erősítővel.
Hogyan látja a Bang & Olufsen digitális zenehallgatásra történő átállást? És ez milyen hatással lesz a jövő Bang & Olufsen termékeire?
A digitális zene már-már gyűjtőfogalommá vált, éppúgy használjuk a borzasztó rossz minőségű tömörítés esetében, mint amikor egy hangstúdióban meg sem tudjuk különböztetni, hogy most épp élő előadást vagy felvételt hallgatunk. Ez a digitális zene térhódítása előtt is így volt, a CD 1983-as megjelenésével a felhasználó kezébe, egészen pontosan fülébe került a döntés, hogy milyen minőségű zenét kíván hallgatni, már ekkor sem kizárólag a lejátszó teljesítménye, hanem a forrás maga is befolyásolta a hangzás minőségét.
Nemrégiben még a vásárlónak kellett eldöntenie, hogy gyorsan, kényelmesen akar elfogadható minőségű zenét hallgatni, vagy időt, energiát ráfordítva kompromisszum mentesen szeretné élvezni kedvenc előadói valamelyikét. Ekkor még a merevlemezek nem voltak kellően nagy kapacitásúak, vagy az internet sávszélessége nem volt megfelelő ahhoz, hogy veszteségmentesen hallgathassunk zenét akkor, amikor csak kedvünk támad hozzá. Viszont ez ma már nem igaz, a merevlemezek teljesítménye elképesztő, szinte korlátlan az internet sebesség is, így lehetőség adódik – akár csak alkalomszerűen, akár rendszeresen – a legjobb minőségű forrásokat hallgatni.
A mi szemszögünkből az átállás már 1983-ban elkezdődött, ma már az összes audio eszközünk képes digitális zenei formátumok lejátszására, és gyakorlatilag egy sem tud analóg jeleket feldolgozni, nincs már kazetta, sem bakelit lejátszó a palettán. Ami újszerű, az sokkal inkább a letölthető zenei fájlok, és azok kezelésének problematikája, illetve egy-egy zenei gyűjteménybe való integrálása, átláthatóvá, kezelhetővé tétele. Nincs olyan Bang & Olufsen lejátszó, ami ne lenne jövőálló, nem csak a jelenben használt, hanem a jövőben megjelenő megoldásokat is figyeljük.
Árulja el nekünk, lesznek még új termékek a közeljövőben?
Lesznek bizony. Audió lejátszók és hangfalak. Érdemes nyitva tartani a szemüket és a fülüket egyaránt!
Honnan ered a BeoLit 12 elnevezés?
A BeoLit 12 mint névválasztás valójában a tisztelet kinyilvánítása a Bang & Olufsen valaha volt egyik legnépszerűbb rádiójának, a Beolit 39-nek, a névválasztáson túl a tulajdonságaik is azonosak: robusztus forma, meglepő hangzás, könnyű kezelhetőség.
Mi áll pont e négy szín kiválasztása mögött, illetve miért döntöttek úgy, hogy egyesével dobják piacra?
Színek tekintetében a tervezőnek, Cecilie Manz-nak határozott elképzelési voltak:
– legyen egy szín, amely annyira naturális és egyszerű, amennyire lehet: alumínium hangsugárzó burkolat és barna bőr szíj kombinációja
– legyen egy szín, amely ugyan naturális, de tekintélyt parancsoló: sötétszürke hangsugárzó burkolat és fekete bőr szíj
– legyen színes is, ám semmi kirívó, feltűnő, inkább diszkrét és elegáns, így esett a választás a sárga és a kék színekre.
Remélem mindenki megtalálja a személyiségéhez illőt, mindegyik színkombináció egyedi. Ezért is döntöttünk úgy, hogy egyesével mutatjuk be a BeoLit 12 újabb és újabb színkombinációit a nagyvilágnak.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.