Member of Group ›
4K, OLED, HDR televízió két méteres képátlóval
Szerdánként a Bang & Olufsen „titkaiba" avatunk be Titeket. Wow!
Kutvölgyi Pál
Blogger42
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.

4K, OLED, HDR televízió két méteres képátlóval

 

Az idei milánói design héten láthatta a nagyérdemű először a Bang & Olufsen új, 77 colos (közel 2 méteres!) képátlóval rendelkező 4K-OLED-HDR, ősszel megjelenő „ultra-televízióját”, amely ismét bebizonyította, hogy a nagymúltú dán gyártó továbbra is rendhagyó, mégis időtlen és évtizedeken átívelően következetes formanyelven képes alkotni.

A hang több mint a fele a képélménynek. Még egy ekkora monstrumnál is. A Beovision Harmony a filmsztárok hangjait és az élénk, részletgazdag képeket egy teljes filmművészeti élményben egyesíti. Azoknál a pillanatoknál pedig, amikor zenével akarod betölteni a szobát, a Beovision Harmony szintén remekel.

Konceptuális klasszikus

A dán dizájn büszke örökségét maximálisan tiszteletben tartva, a Beovision Harmony azokhoz szól, akik úgy vélik, hogy az esztétika ugyanolyan fontos, mint a teljesítmény. E modern televízió koncepciója a század közepén épült „szórakoztató szekrényeken” alapul, amelyek használaton kívül gondosan elrejtették a korabeli tévét a kíváncsi szemek elől, hogy az teljesen beépüljön a nappali bútorzatába.

A tartalom nem elérhető.
A sütik használatát az "Elfogadás" gombra kattintva lehet jóváhagyni, vagy ide kattintva.

TELJESÍTMÉNY – A zene és film szerelmeseinek

Az elülső borítók mögött egy erőteljes Bang & Olufsen hangközpont található, amely azonnal megnyeri a hallgatóját. A három-csatornás különleges hangsugárzórendszer beszéd-optimalizált középcsatornát és erős sztereó teljesítményt biztosít.

KÉP – 4K, OLED, HDR

A filmek, a sportesemények és az összes „kötelező” sorozat műsorát az új, 4K OLED képernyős technológia feltűnően új szintre emeli. A Dolby Vision™ HDR technológia felülmúlhatatlan részleteket biztosít, intenzív, gazdag színekkel, hihetetlen mélységgel és tökéletes feketékkel.

CSATLAKOZÁS – Zene streaming

Játssz le tartalmat közvetlenül a mobilodról az Apple AirPlay 2, a Bluetooth vagy a beépített Chromecast segítségével! Audió módban az olyan hasznos dolgok, mint a rádióállomások és az előadói információk elegánsan jelennek meg a képernyő azon részén, amely mindig látható.

TERVEZÉS – Óda az örökségünkhöz

Dán cégként tisztelegve büszke örökségünk előtt, a Beovision Harmony mögötti koncepció valójában a század közepén található „szórakoztató bútorokon” alapul. Ezek a szekrények rejtették el a televíziót és a rádiót, hogy azok így szerves részeivé váljanak a nappali bútorzatának.

KÉZMŰVESSÉG – Elegáns felületek

A hangsugárzók tölgy furnér fedőlapjai kiemelkedő példát mutatnak a kézművességre, a sötét képernyőt bútorszerű anyagokkal és elegáns részletekkel kiegészítve. Mivel a lamellák mintája gondosan megtervezett, tömör megjelenésük ellenére, a lapocskák maximalizálják az akusztikai teljesítményt is.

A Beovision Harmony mechanikájának és hangjának fejlesztése

A Bang & Olufsen merész design történetét a Beovision Harmony televízió remekül összefoglalja, hiszen a feltűnő, „transzformációs formán” kívül még egy fontos Bang & Olufsen értéket is hordoz: a gyönyörű hangzást. 

A mozgás fejlesztése

„Rengeteget foglalkoztunk azzal a problémával, hogy mi legyen a képernyővel, amikor ki van kapcsolva.” – mondja Jakob, a Bang & Olufsen mechanikai vezetője.

„Az emberek nagy és magával ragadó képernyőkön szeretnék élvezni a filmeket, de minél nagyobb, annál kevésbé vonzó egy nagy fekete monolit a térben, amely uralja a szobát. Megpróbáltunk különböző technológiákkal, LCD képernyőkkel és még sok mással dolgozni, próbálva kitalálni, hogyan lehet ezt az ellentmondást frappánsan feloldani.”

A mérnöki kihívások

Jakob Graabæk izgatott lett, amikor a Beovision Harmony megbízás az asztalán landolt.

„Bátor döntés volt, hogy végül a teljes transzformációt tartalmazó ötletet választottuk.”

Kétségtelenül merész, de a mechanikai megvalósítás szempontjából igen bonyolult elhatározás volt ez. „Ha egy mérnök azt mondja, hogy nem lehetséges, az egy jó módja annak, hogy felmondjanak neki” – magyarázza Graabæk szenvedélyesen.

„Az évek során volt már néhány érdekes ötletünk, előremozduló elemekkel, és ki- becsúszó mechanikával. Olyan is volt, hogy be- és elforgattuk egy készülék elő- és hátlapját”- mondja Graabæk. „Amikor azonban megjelent a Beovision Harmony project, az áttörés az volt, hogy ezeket az átalakulásokat kombináltuk, felemelve a teljes képernyőt, és elforgatva a hangsugárzók lapjait. Ez a kecses és drámai transzformáció gyönyörű, szinte „folyékony” mozgást eredményezett.”

Graabæk és csapata számára az igazi kihívás az volt, hogy a Beovision Harmony tökéletesen működő, sorozat-gyártható modelljét valósítsa meg. „Hogy a pokolba lehet ezt megoldani?” viccelődött Graabæk. Először számos probléma merült fel a stabilitással, a pontossággal és a hangszórók, illetve a képernyő mozgásának szinkronizálásával. A legnagyobb kihívás az volt, hogy biztosítsák, hogy a hangsugárzók mindig szinkronban mozogjanak egymással.

A megoldás megtalálása

Az alapkoncepció azonban kiváló volt, és ez számított igazán Graabæk számára. Ő és csapata szorosan együttműködött a Bang & Olufsen tapasztalt dizájnerével, Torsten Valeur-ral, hogy végül elérjék a Beovision Harmony által megtestesített drámai és zökkenőmentes transzformációt.

„Tudtuk, hogy ennek a komplex mozgásnak a megtervezése azért olyan nehéz, mert a hangsugárzók teljes elfordulását akarjuk elöl, úgy, hogy ezalatt az összes mechanika rejtve maradjon, miközben a teljes transzformáció a felhasználó szeme előtt zajlik – de van egy óriási képernyő, amely felfelé és lefelé mozog, amely megnehezít mindenfajta összeköttetést a képernyő és a hangsugárzók között.”

A csapatnak meg kellett állapítania, hogyan lehet a Beovision Harmony összetett és feltűnő átalakulását logikusnak, egyszerűnek és erősnek építeni – ahhoz, hogy természetesnek és könnyűnek tűnjön. Sok próbálkozás után, a képernyő felemelésének segítségével, és ezt a mozgást felhasználva a hangszórók elforgatására (csak egy speciális kar és gondosan kiválasztott geometria volt szükséges még) létrejött a kívánt „folyékony hatású” mozgás! (Ezt a találmányt szabadalomként azóta be is jegyeztette a cég.)

„Sokkal bonyolultabb megoldást is választhattunk volna, de az alapötletnek szuper egyszerűnek kellett lennie”, említi Graabæk. „Tudtuk, hogy minél egyszerűbb megoldást találunk, annál jobban fog működni.”

A hangzás filozófiája

„A legtöbb gyártó cég arra fókuszál, hogy a TV-képernyőik keskenyek legyenek. De ha nagyon keskeny televíziót készítünk, kevés hely marad a minőségi mozgató motorok és egyéb különleges konstrukciók számára.”

mondja Søren Viinberg, a Bang & Olufsen elektroakusztikai technológiai szakembere, aki szerint ezért is más a Bang & Olufsen elképzelése a többi gyártó koncepciójához képest. Viinberg számos Bang & Olufsen televízió hangzásán dolgozott már, és nem számít, hogy milyen radikális a design (a „bátran átalakuló” Beovision Harmony televízió, talán éppen ezért példaértékű) Viinberg számára mindig a hallgató és az általa tapasztalt minőség a lényeg. Amikor Viinberg azt mondja, hogy nincs elég hely egyes elemeknek „mozogni”, arra gondol, hogy mivel az alkatrészek méretének csökkentése érdekében a készülékek egyre kisebbek és vékonyabbak, mindez egyértelműen a minőség rovására megy.

„A legtöbb televízió hangzását a beszédhez tervezik” – folytatja Viinberg. „Mégis sok ember panaszkodik, hogy amikor filmet néz, nehéz pontosan követni a párbeszédeket. Ha elemezzük, hogy ez miért van, rájöhetünk, hogy gyakran hiányoznak a tisztességes hangszóró driverek az ilyen rendszerekből. A hangzás (szó szerint) nem áll a döntéshozók fókuszában és elveszik a szobában… Mi arra fókuszálunk, hogy a hangot is a néző és a hallgató helyére vetítsük.”

„Olyan erős hangzással rendelkező TV-t akartunk készíteni, amely mindent képes kezelni, a halk suttogástól egy robosztus robbanásig bezárólag.”

Az élmény megalkotása

Viinberg számára – aki egy zenekarban gitározva kezdett először érdeklődni a hangzás professzionális megtervezéséről, zenei felvételi stúdiók építéséről és az élő koncertekről – munkája nagy része a teljes audiovizuális élmény megalkotásáról szól, ahelyett, hogy egyszerűen beállítaná a minimálisan szükséges hangminőséget.

„Természetesen mi is fontosnak tartjuk a filmes párbeszédek hangzását. De a legtöbb filmben előforduló hanghatások és robbanások is lenyűgözőek kell, hogy legyenek.”

Valójában a Beovision Harmony televízió, feltűnő kialakításán túl, évtizednyi kutatást, gondolkodást és gondoskodást is tartalmaz a hangról és a hangzásról. Ezt a tudást kiegészíti az is, hogy az emberek hogyan kívánják használni és beállítani a televízióikat. A Beovision Harmony hangja nem csak elég erős és pontos ahhoz, hogy részletgazdag zenehallgatási élményt nyújtson, hanem a beépített surround sound processzora miatt, egy professzionális házimozi rendszer központi elemeként is remekül megállja a helyét.

Csapat

 Marvin
Marvin Says
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
Kutvölgyi Pál
Blogger42
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
Regős Dániel
The Dealer
A zene az se rossz, a zene az nagyon jó! Ezért csináljuk!
Schiffer Miklós
Schiffer Style
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
Obersovszky Gyula
Magánzó
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
Phenom' enon
Phenom'enon
A Phenom’enon magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független online kulturális portál.
Korábbi vendégíróink
Balázsi Dia & Peti 
My Little Melbourne Family
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
 Ernyey Béla
Ernyey Béla
Színész
 Erőss Zsolt
Eross Zsolt
Hegymászó
 Fabricius Gábor
Fabricius Gabor
Head of Innovation
 Dr. Farkas András
Farkas András
biztosítóalapító
Gecser Ottó
gecserotto
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
Guld Péter
GuldPeter
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
Hoffmann Petra
Petra
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
Kertész Bálint
Videographer @ 42BIT
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
 Lakatos Márk
Lakatos Mark
Stylist
 Lang Viktória
Lang Viktoria
Lakberendező
 Litkey Farkas
Litkey Farkas
Vitorlázó
Mei Mei
Mei Mei
Stylist
Trunkó Bence
Shadowriter
Az vagy, amit nézel.
Török András
Simplicissimus
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
Pályázott vendégíróink
Hegedűs Ágota
hegedusagota
Hegedűs Ágota
Somogyi Richard
somogyirichard
Grafikus, belsőépítész.
Tóth Olivér
totholiver
Creative Image Artist
Vécsei Rita Andrea
vecseiritaandrea
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.

Kapcsolat

Elérhetőség
Blogger 42
Bálna Budapest / Hygge,
1093 Budapest, Fővám tér 11-12.
+36 30 920 920 1
info@group42.hu
 
Smile
Culture
Shop
Photo
Video
Music
Ride
Home
Cloud
Art

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyod, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás