A filmtörténet egyik leggyakrabban felidézett pillanata, amikor a fekete ruhás Audrey Hepburn a New York-i Tiffany ékszerbolt kirakata előtt állva, ártatlan vágyakozással „falja” magába a csodálatos drágaköveket.
A pillanat legendává lett, mint ahogy a színésznő által viselt fekete ruha is ekkor kezdett abba a hódító útjába, mely több mint ötven éve változatlan erővel folytatódik. A kis fekete ruha születése pillanatában valóban „kicsi” volt, jóval szerényebb, mint az akkori kor általános ruhadarabjai, egy a kart megmutató, a térdek vonalában elvágott a testet könnyedén követő alkotás. Egy ruha, ami sokat megüzen, de semmit sem mutat meg igazán. Egy ruha, amely újszerű, bátor, végtelenül nőies, de nem provokáló. Egy ruha melyben a Nő kicsit talán kevesebb, és ez által mindig jóval több!
Több mint kilencven éve, 1926-ban Párizsban, az akkori világ divat-fővárosában Coco Chanel mutatta be a Vogue magazin lapjain az első „igazi” fekete ruhát, mely forradalmian más mert lenni, mint a kor könnyed alapanyagú a testet nagyvonalúan, sok redővel követő színes mintás ruhái.
A fekete ruhát korábban nem illet napközben viselni, a hatvanas évek óta tartó „fekete-mánia” akkoriban csak a gyászoló nőkön és az idősebb korosztály tagjainál volt elfogadott. Egy fiatal nő napközben feketében, és a testet merészebben megmutató ruhában olyan elementáris újdonságnak számított a háború utáni Európában, hogy a korabeli sajtó egyenesen Chanel Fordjának nevezte, a kor legendás és népszerű autója, a Ford T-modellje után.
„Egyszerű, praktikus és mindenki számára elérhető, olyan, mint egy T- modell.”
– írták a kor tollforgatói, elragadtatásukban a kis fekete ruha körüli ovációban.
A kis fekete ruha azóta is vezeti a női „must have” listákat, egyetlen divatkönyv, szakíró, vagy jelentős folyóirat sincs, aki ne foglalkozna időszakonként ezzel a ruhadarabbal, azzal a klasszikussal, amely nélkül szinte elképzelhetetlen egy női ruhaszekrény. A kis fekete az évtizedek folytán aztán lett hosszabb kis fekete, szűkebb kis fekete, sőt egészen kurta kis fekete is, tökéletes kaméleonként igazodott a kor divatjához, de mindig megtartotta függetlenségét és különállóságát!
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.