Századunkra jelentősen átalakult a női ruhatár, a klasszikus értelemben vett nőiesség háttérbe szorult, a farmer és a casual hangulat eluralkodásával egyre egyformább, uniformizáltabb lett az utcakép.
A hagyományos női ruhatár örök darabja, a női ruha, amely évtizedeken keresztül jelentős szereplője volt a ruhatárnak, lassan háttérbe szorult, az üzletasszonyok évtizedeken keresztül a férfias ruhatárból átformázott kosztümöt, blézert és nadrágkosztümöt favorizálták. Egyforma lett az üzleti öltözködés, eltűntek az egyéni megoldások és kombinációk. A casual életérzés radikális előrenyomulásával, és jegyzem meg, félreértelmezett hegemóniájával szemben jó lenne, ha egyre többen törekednének a ruházattal való személyiség kifejezésre, azaz mernének máshogyan öltözködni, mint a környezetükben élők, mernének jó értelemben emlékezetesek lenni.
Visszatérhetne az üzleti életbe is az „üzleti elegancia”, azaz az odafigyelő, kitalált és személyiséget mutató üzleti megjelenés.
Az olyan klasszikus ruhadaraboknak, mint a ruhának is, éppen az a lényegük, hogy állandóságukban örök stílus van, és viselőjüknek magabiztosságot, biztos támaszt adnak. A kilencvenes évektől egyre többen nyúltak ismét ezekhez a nőies, egyszer romantikus, másszor kihívóan provokatív ruhadarabokhoz. A ruha lassan, de évről évre egyre látványosabban visszatért az öltözködésbe. Tőlünk nyugatabbra, Londontól New Yorkig az üzleti világban mozgó nőknek ma már ismét természetes, és szinte minden alkalommal jól viselhető darabjai a különféle szabású, hosszúságú, alapanyagú és mintázatú ruhák. Ideje lenne, hogy a magyar utcaképben is egyre több magára adó nő viseljen ruhákat, nem csak alkalmi megjelenésként, hanem a mindennapokban is.
A tubus ruha, azaz a testvonalat könnyeden követő, szolidan dekoltált, térdig érő, ujjatlan változat az utcai ruhák alapja. Ezt a darabot derékban elvágva, applikált szabásvonalakkal izgalmassá téve, néha háromnegyedes vagy hosszú ujjal szabva ma alapdarabnak tekinthetjük. A különféle szabászati vonalak és fantázia rátoldások a legegyszerűbb vonalú ruhát is emlékezetessé és össze nem téveszthetővé teszik.
Közkedvelt változatok a komplé összeállítások, amikor a ruha anyagával azonos alapanyagból kiskabátot is készítenek, az ilyen kombinációk a kosztüm nőiesebb helyettesítői is egyben. Hidegebb évszakokban a gyapjú és kevert szálas változatok a jó választások, tavaszra és nyárra a könnyedebb porózus gyapjú alapanyagok mellett a pamut, len és a viszkóz alapanyagokat ajánlom.
Jövő héten folytatjuk a második résszel.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.