Kedves Blogger42 Olvasók!
Talán meglepő, hogy egy több részes „poszt-sorozattal” kezdem a májusi vendégséget, de nemrég írtam Pier Paolo Pasolini filmjeiből szakdolgozatot. Nagy szerelem Ő számomra, mert egy olyan művész, entellektüel és nem utolsó sorban homoszexualitását nyíltan vállaló férfi volt, akinek esztétikai és filozófiai meggyőződése és fantasztikus, semmire nem hasonlító filmjei nagyon mélyen hatottak és hatnak ma is rám. Vad volt, érzelmes mindig provokatív és magalkuvást nem tűrő maximalista és okos, mint a Nap. Remélem, hogy szeretni fogjátok!!!
Pasolini költőien, mondhatnánk, erotikus hangnemben mutatja be a szenvedést, szereplői megszépülnek fájdalmukban. A kínokat átélő test filmes bemutatása rendkívül érzéki-esztétikai és sok közösséget mutat a XVI. századi misztikus elragadtatottságban ábrázolt szentekhez. Ha ezekhez a misztikus szentekhez vagy emberfeletti átszellemült méltósággal szenvedő Krisztusábrázolásokhoz gondolatban hozzátesszük a törött orrú csavargó, Ettore a Mamma Roma (1962) külvárosi Krisztusa, vagy a „rosszarcú szépfiú”, Franco Citti (A Csóró,1961) képi rétegét, akkor képet kapunk Pasolini különleges esztétikájáról. E helyen nem tudok kitérni most a queer elméletekben bő irodalommal rendelkező Szent Sebestyén tanulmányokra, és Derek Jarman hasonló témájú filmjét (Sebastiane – 1976) sem szeretném most bevonni írásom körébe.
Szeretném viszont felidézni Franco Merli tinédzser figuráját, aki Nuredinként (Az Ezeregyéjszaka virágai, 1974) már a szenvedés útját járja, és akit Franco néven a Salo-ban (Salo, avagy Sodoma 120 napja,1975) először megválasztanak, mint a legszebb fenék tulajdonosát.
Nem lövik rögtön fejbe, hanem arról biztosítják hibátlanul öltözött nagypolgár urai, hogy szörnyű kínok között fog meghalni, majd a Vér köreiben kitépik a nyelvét. Pasolini, akit megalkuvást nem tűrő harcos nézetei miatt, de a felszínen homoszexualitására hivatkozva citálják oly sokszor bíróság elé többértelmű költői képben beszél újra az elhallgattatására irányuló törekvésekről és a hatalom defloráló barbarizmusáról.
Szent Sebestyén, mint meleg ikon a mazochisztikus esztétika egyik legfontosabb szimbóluma és, ha Pasolini szenvedő férfi alakjait nézzük, nem lehet nem észrevenni a saját „elfajulását” analizáló rendező sebestyéni rétegét.
Folytatása következik…
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.