A közelmúltban látott napvilágot Wes Anderson amerikai rendező új filmjének, a Grand Budapest Hotelnek trailere, melyet több okból kifolyólag is hatalmas örömmel fogadott – nemcsak a hazai – közönség.
Nem tudom pontosan, mikor volt az a pillanat, amikor Wes Anderson végleg az ujja köré csavarta a mozirajongó közönséget – de valahová a Darjeeling Limited (Utazás Darjeelingbe) és a Fantastic Mr. Fox (Fantasztikus Róka úr) animációs filmek közé tenném. Az bizonyos, hogy a 2012-es Moonrise Kingdom-ért (Holdfény Királyság) már mindenki rajongott, akivel beszéltem róla.
Hogy miben rejlik Wes Anderson nagyszerűsége? Egyrészről véleményem szerint humorában, hitelesen megőrzött gyermeki énjében, játékosságában, érzelmességében, abszurditásában, remek ízlésében, amivel kedvenc vissza-visszatérő színészeit összeválogatja és nem utolsó sorban képi világában, melyet a szigorúan megszerkesztett színskála és a szimmetria törvényei határoznak meg. Ezek együttesen alkotják Anderson senkivel össze nem téveszthető stílusát, és persze a fentebb már említett humor – ha csukott szemmel nézzük is bármely filmjét, a párbeszédek tipikus jellegéből 2 percen belül felismerhető Anderson világa.
Szóval néhány napja jelent meg az új Wes Anderson-alkotás, a Grand Budapest Hotel beharangozó ajánlója, melyben olyan sztárgárda vonul fel, ami a filmet nagy valószínűséggel Anderson legnagyszabásúbb munkájának rangjára emeli. Ráadásul a történet ugyebár Budapesten játszódik, legalább is ami a címet illeti. A film hotel-jelenetei valójában Berlinben forogtak, a trailerből pedig alig látunk többet épületbelsőknél, így aztán a jövő márciusi premierig kérdés marad, mennyit mutat meg valójában a film a húszas évek Budapestjéből, minden esetre a turizmus biztosan profitál majd a moziból.
A film a Grand Budapest Hotel furfangos szállodaigazgatójának (Ralph Fiennes) történetét meséli el, akit megváldolnak egyik idős vendége (Tilda Swinton) ellen elkövetett merénylettel a szuperértékes hagyaték reményében, mely nem más, mint egy festmény. A halálesetet követően bontakozik ki a kaland, lesz műkincsrablás, felbőszült örökös, banditák, üldözés és szerelem is, mindez egy író (Jude Law) visszaemlékezésein keresztül elevenedik meg.
Ismerve Wes Anderson munkásságát erős a gyanúm, hogy a produkcióban résztvevő bámulatos színészgárda tagjai nem is elsősorban a gázsi, hanem sokkalinkább a közös munka öröme kedvéért vállalták el a szerepet. Most pedig lehet várni türelmetlenül 2014 márciusáig!
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.