Felület és forma az első szavak, melyek eszünkbe ötlenek Thomas Øvlisen dán képzőművész munkái kapcsán.
Autófényezéshez használt lakkrétegek és zománcfesték felületek keverednek a fiatal dán szobrászművész több dimenziós alkotásain és üvegszálból, szivacsból, filcből, vagy kevlárból készült objektjein. A műalkotásokat elegáns installációk helyett általában a falnak támasztja, vagy a földre helyezi, így lépnek azok kapcsolatba nézőjükkel, invitálva a szemlélőt, hogy közelebblépjen, megérintse, megtapasztalja őket. Øvlisen művészetének világában az érintés kiemelten fontos!
Munkafolyamatát a folyamatos változás, átalakulás jellemzi, rétegek hozzáadásával és eltávolításával kerül egyre közelebb a végleges formához. Øvlisen koppenhágai stúdiójában készült alkotásai megjárták már a New York-i Klaus von Nichtssagend Gallery-t, és rendszeres vendége a koppenhágai V1 galériában is. Tanulmányait a Rhode Island School of Design intézményében végezte el, így kapcsolati hálójának nagy része New York-ot érinti, melyet második otthonának tekint.
„Semmi sem olyan furcsa, mint az élet, nincsen véletlenszerűbb az életnél. Minden, amit teszünk, bárki, akivel találkozunk esetleges”
– mondja Øvlisen, akit stúdiójában látogatott meg a B&O Play csapata. „Azt hiszem a véletlen mindig is a játékszerének tekintett engem. Művészetem tárgyakból épül fel. Mindenféle felületre festek” – mondja. „Az egyetemen festőnek tanultam, de hamar rájöttem, hogy az illúzióteremtés nem nekem való – tudjátok, három dimenziós illúzió megjelenítése két dimenzióban. Fel akartam fedezni a performance, a szobrászat és a konceptuális művészet határterületeit.”
„Számomra a festészet társadalomkritikus vonatkozása érdekes. A művészet egy hatalmas mesterséges konstrukció, melyben a művészeti alkotás érintetlen formájában van jelen. Vegyünk például egy négyszöget – a természetben nem találkozunk szabályos négyszöggel, ez tehát a kiindulási pontom. A négyszöget különféle festékrétegek felvitelével és visszaszedésével manipulálom.” Øvlisen számára az ütött-kopott állapotú régi autók megjelenése lenyűgöző. Az időjárás viszontagságai által megtépázott fémfelületek mesterséges létrehozásával idézi meg a napon rozsdásodott acélfelületek és a lepattogzó festék hangulatát. „Számomra a kocsik megkopott festése az ellenséges természeti erők szimbóluma. Azt is mondhatnánk, hogy egyfajta kulturális szimbólum, a négyszög és a kocsi – ezek vagyunk, ez az, ami elpusztít bennünket” – mondja jelentőségteljes arckifejezéssel.
„A természet túlélő. A humanizmus a kultúra. Más szavakkal: ha túlélsz, elkezdhetsz másokról gondoskodni. Ha nem teszed, embertelenné válsz” – mondja búcsúzásként. „Hogy hogyan adsz, az már rajtad múlik. Ha van mit adnod, kötelességed megtenni.”
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.