Az Alfred Palestra workshop és performansz először a 2014-es Rennesi Biennále keretein belül, egy helyi líceum diákjaival együttműködésben került megrendezésre. A 19. század végén egy rennesi iskola (ma Lycée Émile Zola) két fontos kultúrtörténeti esemény helyszíne volt: Alfred Jarry diákévei alatt gimnáziumának tornatermében tartották meg a második Dreyfus pert. Alfred Jarry és Alfred Dreyfus találkozása ebben a térben a köztársaság válságának és az avantgárd születésének egybeesését szimbolizálja. Ez a szimbolikus egybeesés a projekt tárgya.
A folyamatban egy helyi gimnazistákból álló színjátszókör vett részt, akik az egykori per helyszínéül szolgáló tornatermet heti rendszerességgel próbateremnek használják. A workshopon az alkotók és a diákok két párhuzamos irodalmi kánonból vett szövegrészek értelmezésével foglalkoztak: az egyik kánont Alfred Dreyfus könyvei alkották, melyeket száműzetése alatt, 1895 és 1898 között olvasott az Ördög Szigeten. A másikat Jarry könyvtára, azaz a Jarry egyik legfontosabb művében, a patafizikus Faustroll Doktor cselekedetei és nézeteiben megjelenő 27 egyenrangú könyvből álló könyvtár. Ez a közös olvasási gyakorlat a korszak értelmezésének alternatív módszerévé vált. A performanszra és a workshopra készült jelmezek és szimbolikus, mozgó fa tárgyak installációként is működnek.
A szerzők az OFF Biennálén a When art(ist) speaks / Amikor a mű(vész) beszél eseménysorozat részeként mutatják be a hazai közegre adaptált Alfred Palestrat a budapesti Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban április 29-én, jelenlegi és volt diákokkal együttműködésben.
A hangsúlyosan a rennesi helyszínre reflektáló darab Budapesten egyetemesebb tartalmakkal bíró gesztussá alakul át. A mű néhány fontos, Magyarországon is igen aktuális aspektusa kerül előtérbe: a diákokkal folytatott foglalkozás során a legfontosabb kérdés, hogy 1898-ban Franciaországban miképpen adhattak választ az éppen kibontakozó avantgárd kísérletek a köztársaság és a társadalom legmélyebb válságaira?
Az Alfred Palestra egy, a művészek által kifejlesztett alternatív oktatási módszer, melynek segítségével a diákok intenzíven együttműködve, közösen, egymást segítve ismerkednek meg a nyugati kultúrtörténet egy nagyon fontos fordulatával. A módszer alternatívát kínál a tananyag megismerésére és elsajátítására összpontosító oktatásra, ezáltal a projekt a mai magyar központosított oktatási rendszer kereteit is feszegetni kívánja.
A performansz jelmezei és tárgyai az acb Galéria Alfred Palestra című kiállításán tekinthetők meg. A kiállítás 2015 április 24. és június 4. között látogatható.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.