Ez a karcsú szírén az akusztikus tájképben pontosan akkora izgalmat okoz ma, mint megjelenésének idején. Félmillió hangszóróval később, Adam Smith a Hi-Fi World’s munkatársa beszélgetett David Lewis tervezővel a BeoLab 8002 maradandó vonzerejéről.
Hangmérnökként és a Hi-Fi world egyik újságírójaként, hangszórói tervező tapasztalattal a hátam mögött, nagyon sokféle hangsugárzóval van alkalmam játszani, amelyek közül nagyon sok saját zeneszobámban találja magát (természetesen csak is az eredetiség kedvéért). Ami számomra meglepő volt a BeoLab 8002-ben, az a tény, hogy most ünnepelheti a félmilliomodik legyártott példányt.
Saját két hangsugárzómat 5 évvel ezelőtt vásároltam, hogy illeszkedjen a BeoSound 9000-hez, amely már a nappalim falán büszkélkedett. Természetesen, a modern külső fontos szempont volt a vásárlásnál, de nem áldoztam volna fel miattuk a szobám egy részét, ha nem találtam volna hangzásukat színvonalasnak. De a kezdeti bemutatón nagy hatást tett rám és a 8002-esek továbbra is meglepetést okoztak a CD-kről leadott információkkal – különösen a közepes tartomány, ami igazi fenséges. Hangszóró tervezői és hangmérnöki tapasztalatomat figyelembevéve, önkéntelenül is nagy hatást gyakorolt rám az ezekben a vékony csövekben összezsúfolt technika, amelyet a megjelenés óta kétszer frissítettek. A Beolab 8002 felszíne alatt rejtőző minden egyes elektronikus ötlet fontos szerepet játszik. Túlságosan is jól tudom, hogy a hangmérnökök, szembesülve a terméktervező végső kívánságával, holdpontra juttathatják a projektet: „bocsánat, de ez így nem működik”.
Szerencsére, a „lehetetlen” nincs benne a Bang & Olufsen szótárában, és az aktív erősítésen a csúcsminőségű egyedi meghajtó egységeken és a nagy hangerőkön a meghajtó egységeket védő Adaptive Bass Linearisation rendszeren keresztül, a BeoLab 8002 olyan hangminőséget kínál, amilyet nem is várnánk ilyen kis méretben. Az eredmény a Bang & Olufsen-re jellemző édes magas tartomány a körülölelő közepes tartomány, valamint a meglepően feszes ritmikus mély hangok. Nem ritka, hogy egy BeoLab 8002 hangszórópárt társítanak egy mélynyomóval, például saját BeoLab 2-jükkel, az extra mély morgás kedvéért – valójában nekem is egy ilyen eszközöm van saját surround elrendezésemben.
Őszintén szólva, úgy találtam, hogy a 8002-esek olyan jól kiegyensúlyozottak, hogy két csatornás feladatok esetén ki is kapcsolom a mélynyomót. David Lewis úgy emlékszik a BeoLab 8002-es fejlesztésére, amely igen csak rendhagyó gondolkodásmódot kívánt meg tőle. – Az eredeti elképzelés szerint olyan hangszórót szerettünk volna, amely a televízió képernyője mellett foglal helyet, de vizuálisan nem hívja fel magára a figyelmet – magyarázza. Ebben az időben vált népszerűvé a surround hangzás és a hagyományos dobozos hangszóró, amely közrefogja a televíziót, nem volt elfogadható megoldás. David kialakított egy magas, vékony alapkonstrukciót, amely ideális lett volna, de még meg kellett tenni az utolsó lépéseket ahhoz, hogy az ötletből valóság váljék. Ahogy az gyakran megtörténik, a válasz egy teljesen váratlan helyről érkezetett; egy piaci pulton felfigyelt néhány orgonasípra, amelyeket eladásra kínáltak.
Ez volt az a válasz, gondolta, amit keresett. „nem csak a fő síp lett tökéletes háza a hangszóró komponensek leglényegesebb elemeinek, de az alul levő tölcsér tökéletes helyet kínált a hangszóró csatlakozó aljzatainak elhelyezésére.” Rám azonban a BeoLab 8002 kialakításában a legnagyobb hatással az a mód van, amellyel a Bang & Olufsen David vékony és valljuk be, bámulatos „dobozában” olyan hihetetlen hangzást tud kihozni.
Mindent egybevetve, egy olyan vállalat esetében, amely a klasszikus design több mint jelentős részét mondhatja magáénak, a BeoLab 8002 még mindig a Bang & Olufsen jelképeként magaslik ki. A márka rajongóinak számára azonnal felismerhetően és azok számára is, akik csak vágyakoznak rá, a BeoLab 8002 időtlen eleganciát sugároz. Olyan a stílusa, a forma és a funkció egyensúlya olyan hiánytalanul precíz, hogy engem a Concordra emlékeztet abban az értelemben, hogy akár a múlt héten is lekerülhetett volna a tervezőasztalról, nem pedig egy másik évtizedben.
Összefoglalásként annyit tudnék mondani: itt van az a félmillió készülék, amely már megtalálta boldog gazdáját. hajlandó vagyok hinni abban, hogy sok-sok jövendőbeli vásárló van kint a világban, akik számára a BeoLab 8002 továbbra is tökéletes társ lesz mind a hangzás mind a látvány tekintetében.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.