A platformos cipők beszivárogtak közénk, jelenlétüket pár éve sokan átmenetinek gondolták, de néhány éve már nem kétséges, hogy az egykori rúdtáncos cipőből a finom gardróbok elfogadott darabja lett, melyeket a múltjukra oly büszke és kétség nélkül patinás márkák is gyártanak mint a Ferragamo, a Gucci, vagy a nők örök álma, a Christian Louboutin és a Manolo Blahnik.
Az eleinte „ciki” emelt-talpasok túlélték a kritikákat, a vicceket, a közmegvetést, a szélsőséges véleményeket, a közönségessel való azonosítást. Ma már Úrinők és ifjú Hölgyek, üzletasszonyok és éppen nővé lett lányok is előszeretettel viselnek platformot, láthatjuk filmcsillagok lábán, ismert stílus-ikonokon is, korosztálytól függetlenül. A platform tehát maradt és minden jel szerint hosszú távra berendezkedett, mert azok a nők, akik ezekben a lábbelikben a férfiak fölé emelkedtek, nem szívesen adják fel a pozíciójukat, még akkor sem, ha a cipőben állni sok esetben kényelmetlen, fárasztó és talán még fájdalmas is.
Nincs az a kellemetlenség, amit ki nem állnának ennyi „fölényért”, a férfiak pedig szépen lassan beletörődnek, hogy magasságban hozzájuk passzoló kedvesünk, az esti óráktól centikkel fölöttük imbolyog, mert ismerjük be, csak kevesek vannak, akik ezekben a megemelt lábra húzott erődítményekben sikkesen és szépen tudnak járni. Egyesek dobognak, mások trappolnak bennük, de a finom és nőies járás valóban csak keveseknek sikerül. Mindez azért van, mert mint az élet legtöbb területén itt is a túlzás, az elrugaszkodott mértéktelen darabok felé nyúlnak. A platformos cipő is lehet mérsékelt, pár centivel a talpat és ez által a termetet megemelő, vagy túlzó módon azt az égbe repítő verzió. Egy biztos, járni meg kell tanulni benne, hiszen a hozzáadott centik miatt, alapjaiban változtatja meg a viselője mozgásának tulajdonságait.
Oscar de la Renta, aki évtizedek óta az egyik legelismertebb, és kollekcióiban a nőt tisztelő, a nőiességet mindennél fontosabbnak tartó tervező, fogalmazta azt meg, hogy egy nő mindig úgy járjon, mintha egyszerre három férfi járna a nyomában. Azaz járása legyen elbűvölő, határozott, de legfőképpen sikkes és tökéletes.
Nos a platformos lábbelikben, sajnos ez csak ritkán sikerül, az eltúlzott méretű szerkezetek nem egy női lábon, mint béklyók nehezednek, megfosztva a nő megjelenését minden finomságtól, légiességtől. Legyen inkább a cipő a nő egyik éke, nem pedig egy megvastagított holdjáró szerkezet.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.