Gosia Wlodarczak művésznőt egy barátja titkos kívánsága ihlette, hogy megalkossa a „Cinderella II – The Dreamer” című ellenálhatatlan installációját. A kívánság? Egy Bang & Olufsen rendszer birtokosának lenni. A végeredmény? A jellegzetes konstrukciók kíméletlenül érdekfeszítő reprezentációja.
Képzeljünk el egy kartonpapírból készült BeoSound 9000 készüléket és egy pár BeoLab 5 hangsugárzót, egy kenyér méretű ajándékdobozba csomagolva. Teljesen abszurd koncepció – hacsak nem Gosia Wlodarczak-nak hívnak minket. A lengyel származású művésznő számára ezek a jellegzetes termékek tökéletes alapanyagnak bizonyultak, egy olyan multimédiás művészi installációhoz, amely a vágy fogalmát tárja fel, és rajzot, hangot és videót foglal magába.
A Bang & Olufsen megtalálta az utat Gosia legújabb munkájához a Cinderella II – The Dream című munkájához, amikor a jellegzetes hangrendszert, mint vágy tárgyát azonosította. Ehhez az ambiciózus installációhoz egy BeoSound 9000 készülék és két BeoLab 5 hangsugárzó méretarányos modelljét készítette el, valamint modellezett egy Rolls-Royce Phantomot és Yohji Yamamoto egyik haute couture ruháját. Azért választotta azt a három tárgyaz az installációhoz, mert egy közeli barátja ezek után vágyakozott. Gosia eljátszotta a mesebeli tündér szerepét, és teljesítette ezeket a kívánságokat – bár erősen stilizált formában.
Mialatt Gosia a projekt koncepcióján dolgozott, sok barátját és ismerősét kikérdezte, hogy megismerje álmaikat és vágyaikat. Lorna, egy camberrai könyvelő és zeneimádó, egy BeoSound 9000 és egy pár BeoLab 5 hangsugárzó után sóvárgott. „Gyönyörű és minőségi, olyasmi, amit a zenét szerető emberek szeretnének magukénak tudni”. Gosia elmondta, hogy sok ember, akit megkérdezett, ezoterikus választ adott, nem szívesen vallották be anyagi dolgok iránti vágyaikat. Azonban a Bang & Olufsen pontosan az volt amire vágyott, minőséget és innovációt testesít meg, ugyanakkor erős esztétikai vonzereje is volt.
Az installációt előszőr Adeliade-ben, a South Australian School of Art-ban mutatták be, majd áthelyezték Melbourne-be az ARC One gallery-be. A vágynak ezen három tárgyát apró kartonpapír elemekből állította össze (a Bang & Olufsen installáció 185 darabból állt), amelyeket tapétával vont be és Gosia egyvonalas rajzaival lettek dekorálva. A paneleket ezután levették a szépen becsomagolt ajándékdobozról és feltették a falra, az eredetivel szinte azonos méretben, hogy a BeoSound 9000-et és annak hangsugárzóit formázza meg. Bámulatos módon, Gosia BeoSound 9000 „készüléke” és a „hangsugárzók” az internetről letöltött nyomtatvány alapján születtek. Egyszer ellátogatott Melbourne-ben a Bang & Olufsen üzletbe, hogy közelebbről is szemügyre vegye a tárgyait, a többi időben pedig egy képről és a hivatalos weboldalon megadott méretekből dolgozott. A projekt elkészítése 20 hónapi kemény munkát igényelt.
Azonban ez a falra szerelt újjáteremtés csak egyike az installáció három Bang & Olufsen interpretációjának. A második az, amit Gosia zenei hasonlatnak nevez. Különféle, saját tervezésű kódjainak felhasználásával (hangjegyeket alkalmazva rajzelemként – rövideket a kisebb formákhoz, hosszú hangjegyeket a nagyobbakhoz) Gosia egy hangképet hozott létre, ez a Beo Similitude – a Bang & Olufsen rendszer egy reprezentációja, amelyet kéziratpapírra rajzoltak. A következő lépés ennek zeneként történő „dekódolása” volt. Ebben a fázisban Gosia, akinek nincs zenei képzettsége, kapcsolatba lépett a canberrai ANU School of Music munkatársaival, Dr. Alistar Noble-lal. Noble-ben feltámadt az érdeklődés és beleegyezett, hogy zenében fogalmazza meg Gosia jeleit, számítógép szoftver segítségével. „Alistar nem változtatja meg az én vonalaim jelentését” – magyarázza Gosia. „A kompozíció pusztán a vizuális anyag lefordítása hangokra.” Ez az eljárás lehetővé teszi a hangrendszer interpretálásának harmadik változatát, amelyben a Beo Similitude kompozíciót videó formátumban játsszák le és egy monitoron jelenik meg, lehetővé téve a megfigyelők számára, hogy „hallják” milyennek „látszik” a jellegzetes CD lejátszó és a hangsugárzók.
A projektnek nagyon jó visszhangja volt és egy harmadik kiállítás is várható, amelynek most a Washington State University fog otthont adni az Egyesült Államokban. A növekvő nemzetközi érdeklődés megerősíti Gosia vezető ausztrál művészként felfelé ívelő karrierjét. Életrajzát az a tény is gazdagítja, hogy Ausztrália leginkább vágyott rajzművészi díjának várományosai között tartják számon. Egy Ausztráliában élő lengyel születésű művésznek, egy dán design inspirálta műve, a Cinderella II – The Dreamer, gyönyörűen tükrözi a Bang & Olufsen globális vonzerejét és elismertségét.
Független portfólió építő felület alkotóművészek és a vizuális művészetek iránt érdeklődők részére.
|
Írni, olvasni, fotózni és motorozni szeretek, számolni tudok.
|
Kedvelem a jó kérdéseket. Néha fontosabbak, mint a válaszok.
|
A magazin 2010-ben indult, fiatalokhoz szóló, független kulturális portál.
|
A stílusos élet fontosságának hirdetése.
|
Olvasni jó, a könyvet továbbadni kúl.
|
Mindegy honnan jössz, a lényeg, hogy tudd hová tartasz, és míg odaérsz, légy jobb minden nap.
|
Színész
|
Hegymászó
|
Head of Innovation
|
biztosítóalapító
|
A kisnyugdíjas ahol tud, segít.
|
Kaotikus életet élő, szentimentális motorkerékpár-őrült.
|
Ha pokolra jutsz, legmélyére térj: az már a menny. Mert minden körbe ér.
|
Tizennégyszer láttam a Keresztapa-trilógiát.
|
Stylist
|
Lakberendező
|
Vitorlázó
|
Stylist
|
Szinteld magad a világra, légy magasabb, mint az árja.
|
Az vagy, amit nézel.
|
Hegedűs Ágota
|
Grafikus, belsőépítész.
|
Creative Image Artist
|
Büntetőbíró, majd mindenféle szöveg író.
|
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A süti hozzájárulásokat az alábbi menüpontokban kezelheti.